Rugby, voetbal, Zweden & veel bezoek - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Lisa Snoeij - WaarBenJij.nu Rugby, voetbal, Zweden & veel bezoek - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Lisa Snoeij - WaarBenJij.nu

Rugby, voetbal, Zweden & veel bezoek

Blijf op de hoogte en volg Lisa

26 Oktober 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Lieve allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie wat verteld heb over wat ik allemaal meegemaakt heb hier! Je kunt wel merken dat een blog bijhouden niet echt iets voor mij is..
Ondertussen zit ik alweer op de helft van mijn exchange :( nog precies 2 maanden en dan zit ik alweer lekker thuis bij mama op de bank tv te kijken.
Maar nog tijd zat om leuke dingen te doen hier!

Jullie zullen wel denken, RUGBY en Lisa!? Ja, eenmalig. Na een training bijgewoond te hebben kwam ik toch tot de conclusie dat rugby niet helemaal mijn sport is. Wat een gedoe zeg.. Altijd achter je teamgenootjes blijven, want je mag alleen maar de bal naar achter geven. Hoe dan ook, Joëlle en ik heb waren weer een ervaring rijker!
Na de rugby training zijn we dan toch maar het Deense meiden voetbalteam gaan checken, en dit beviel ons wat beter. We hebben daarom ook de rest van de maand met hun meegetraind en heb ik Joëlle en de rest van het team aangemoedigd tijdens hun wedstrijden. Helaas, ben ik geen geboren voetballer en vond ik mezelf nog niet goed genoeg om mee te doen met de wedstrijden. Afgelopen woensdag hadden we helaas onze laatste training, en wordt het dus tijd om de sportschool weer op te gaan zoeken. Nog een volgend minpuntje aan de sportschool: ik betaal voor 2 maanden net zoveel als een jaarabo in Tilburg, welcome in Copenhagen..

Naast het voetballen heb ik ook aardig wat van Denemarken gezien tijdens onze Tour of Denmark. Gezellig met z'n 10'en hebben we verschillende plaatsen in Denemarken opgezocht, zoals Aalborg, Aarhus, Skagen en natuurlijk konden we legoland niet overslaan. Heerlijk, je weer even kind voelen tussen alle huisjes gemaakt van lego :)

Na een kort weekendje thuis voor mama's verjaardag en weer een volle koffer (met eten) mee terug te nemen, kon ik er weer even tegenaan. Volgende stop: Malmö. Na een dagje daar de toerist uitgehangen te hebben, konden we dat ook weer van ons lijstje afstrepen.

Ondertussen heb ik zelf al heel wat rondleidingen in Copenhagen (proberen) te geven. Gewapend met een kaart heb ik Papa en Brandy de stad laten zien, en kunnen genieten van het lekkere eten in de restaurants hier. Zo fijn hè, als mensen op bezoek komen en je als dank voor je ongelooflijke goede rondleiding (sorry pap, ik heb je een beetje laten omlopen) je eten geven. Nadat ik papa&brandy had uitgezwaaid, kon ik mijn volgende gast alweer verwelkomen: Sander! Ook toen heb ik een goede poging gedaan tot een rondleiding geven in de stad, maar gelukkig was hij er al een keer geweest. Na een heerlijk weekendje samen, werd het tijd om Kopenhagen weer eens te verlaten. Aangezien ik een weekje vrij had, besloten Anna, Anouk, Caro en ik om naar Stockholm te gaan. Daar lekker de toerist uitgehangen, gewapend met (alweer) een kaart en onze winterjas hebben we 3.5 dag daar rondgeslenterd. We hebben onder andere Fotografiska, Skansen, Vasamuseum en Gamla Stan bezocht. Anna en ik konden het natuurlijk weer niet laten om een kroegje op te zoeken en te kijken hoe het zweedse nachtleven was. Nadat ik mijn biertje afgerekend had, (en dus mijn portemonnee redelijk leeg was) hebben we nog even van een afstandje gekeken naar de Zweedse mensen die los gingen op muziek die we nog nooit eerder gehoord hadden, besloten we om toch maar terug te gaan naar ons hostel. We hadden namelijk nog een drukke dag vol musea en andere bezienswaardigheden gepland, en vonden onze slaap toch wat meer waard dan het rondhangen tussen de dansende zweden.
Eenmaal terug in Kopenhagen kon ik vrijwel gelijk mijn tas weer inpakken om de trein in te stappen richting Koge; mama op zoeken. Aangezien de herfstvakantie in het zuiden van NL begonnen was, hebben ze een weekje vakantie gevierd in Denemarken. Ofja gevierd, Aron vond het maar niets, het weer niet, het eten niet; hij zat liever in Italië.
Samen zijn we naar de o.a. naar Roskilde geweest en zijn ze een dagje in Kopenhagen geweest. Aangezien ze de hond bij hadden, had ik mijn huisgenootjes gevraagd of ze het erg vonden als de hond een dagje op mijn kamer zou zitten. Nou, wat een feest; een hond! De foto's en filmpjes van Daisy worden me nog elke dag geshowd. Na ook wat eten in ontvangst genomen te hebben van zowel opa&oma (dankjewel!)als mama, kan ik er voorlopig nog wel even tegenaan.

Helaas wordt het nu toch echt tijd dat ik mijn boeken wat vaker open ga doen, want eind van november / begin december zit ik helemaal vol met deadlines en tentamens. Gelukkig heb ik ook nog genoeg leuke dingen op de planning staan, dus ik zal me niet vervelen. Ik krijg nog bezoek van Femke & Sanne, en misschien kan ik Megan ook nog een rondleiding geven, heb ik nog een Halloween party en een afsluitingsfeest van mijn voetbalteam in mijn agenda genoteerd staan.

Maar voordat ik mijn schoolweek weer ga beginnen ga ik eerst pannekoeken bakken voor mijn huisgenootjes.

Liefs!!






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Kopenhagen

Lisa

Actief sinds 09 Sept. 2014
Verslag gelezen: 973
Totaal aantal bezoekers 2616

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 31 December 2014

Exchange

Landen bezocht: